Önskelistan #1

Här är en önskelista för att få ihop till min drömmbobber:

Bort med allt onödigt tjafs.
Solosadel i läder.
Bakljus sidoförlyttat cadillac style.
Bakskärm custom .
Nummerskylthållare sidoförflyttad.
Xenon konverterad gul (3000k)
Strålkastarglas gul.
Dragbar (kanske aphängstyre).
Nya däck, gärna med vit däcksida.
Avgasbandage.
Miniblinkers, bullet.
Ny lack på tank, hjul, stänkskärm och sidokåpor.
(Militärgrön, darkprurple. mattsvart, brun, vit? pinstripe...etc)
Hypercharger luftrenare med vacumstyrda spjäll.
Kompressorhorn.
Kanske ev. varvräknare.
Snygga styrändar.
Liten regplåt
Snygga ventilhattar.
Kanske lycktkeps?

Sen ska väll personliga utrustningen fyllas på:





Det har inte hänt något på byggfronten ännu.
Men de ska ju som tänkt bli vinterpyssel :)


Insperation #1

Sitter och tittar runt lite på hur jag ska gå till väga.
Denna film skvallrar lite om vad som kan tänkas bli.




Slingerbulten bild



Första dagen | Inköp

Ska ta detta från början.
Jag har länge varit imponerad av tuffa bobbers och custombyggen.
Men har svårt att se mig själv på en sån.

Men kort sagt så tänkte jag ge det en ärlig chans.
Så idag lördag den 10 september införskaffade jag mig hojen som
ska bli min projektcykel.

En Kawasaki VN 800 - 1998

2097 mil.
4 Svenska ägare innan mig.
Besikad fram till sista juni 2013.



Bytte den rak av mot min Kawasaki Zr-7 1999, kommer sakna den.
Utgångsprojektet

är utrustad med sissybar. Någon typ av pakethållare.
Packväskor med fransar på, ush.
Cobra avgasystem som låter bra.
Dragbar styre, brett och lågt.




Idag vart den nästan 20 mil inkluderat en sväng på slingerbulten och kaffe på
Rosenhill.


Så vad ska hänta då?
Ja självkalrt ska detta bli en bobber. Vilken inriktning de blir återstår och se.
Vad är en bobber?
Saxat från wikipedia:


Bobber är en motorcykel där ett flertal delar tagits bort för att reducera vikt eller för att ge motorcykeln en minimalistisk estetik.

Detaljer som avlägsnas kan vara stänkskärmarljuddämpare, bakhjulsfjädring och säkerhetsdetaljer såsom ljus, blinkers och signaler.

Bobbers började dyka upp i tävlingssammanhang redan i motorcykelns barndom. De blev ett mer allmänt spritt begrepp strax efter andra världskriget

 

 

 


RSS 2.0